Pracownik

Pracownicy

Rektorat
Zespół Obsługi Prawnej
Audytor Wewnętrzny
Inspektor Ochrony Danych
Sprawy Obronne i Obrona Cywilna
Ochrona Informacji Niejawnych
dyrektor
Sprawowane funkcje:
Pełnomocnik Rektora ds. POL-on

Nadzór nad prawidłowym i terminowym realizowaniem zadań nałożonych na jednostki organizacyjne Uniwersytetu w zakresie wprowadzania, aktualizowania, archiwizowania/usuwania danych w Systemie POL-on oraz nad terminowym przekazywaniem sprawozdań w systemie POL-on.

Weryfikacja wniosków o przyznanie uprawnień użytkownikom systemu POL-on zgodnie z wyznaczonymi zadaniami do wykonania w systemie.

Koordynacja prawidłowej współpracy użytkowników systemu POL-on.

Monitowanie zmian w systemie POL-on i organizacja szkoleń pracowników w związku z tymi zmianami.

Opracowywanie i aktualizowanie wewnętrznych procedur w zakresie przygotowywania i przekazywania danych do systemu POL-on.

Pomoc techniczna przy imporcie masowym pracowników.

Reprezentowanie Uczelni na zewnątrz w kontaktach z MNiSW i OPI w zakresie danych w systemie POL-on.


Zakres obowiązków:

Koordynowanie pracy w Biurze Rektora.

Koordynowanie działalności operacyjnej Rektora.

Koordynowanie wydawania wewnętrznych aktów prawnych UO oraz pełnomocnictw i upoważnień.

Gromadzenie dokumentacji potrzebnej do podjęcia decyzji oraz przekazywanie decyzji i postanowień Rektora zainteresowanym.

Zapewnienie prawidłowości i zgodności z wymogami formalno-prawnymi postępowania w zakresie obsługi kancelaryjnej Biura Rektora.

Obsługa sekretarska posiedzeń Senatu.

Prowadzenie rejestru skarg i wniosków w sprawach dotyczących pracowników Uczelni i przygotowywanie sprawozdania w tym zakresie.

clock
Godziny pracy
poniedziałek07:30 – 15:30
wtorek07:30 – 15:30
środa07:30 – 15:30
czwartek07:30 – 15:30
piątek07:30 – 15:30
główny specjalista
Zakres obowiązków:

Informowanie administratora, oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów Unii, ustawy o ochronie danych osobowych i innych przepisów prawa o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie. Obejmuje m. innymi zagadnienia związane z:

-         zgłaszaniem organowi nadzorczemu naruszeń ochrony danych;

-         zawiadamianiem osoby, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych;

-         stosowaniem środków fizycznej ochrony danych z uwzględnieniem ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze;

-         spełnieniem obowiązku informacyjnego;

-         zawieraniem umów powierzenia danych osobowych.

Monitorowanie przestrzegania RODO oraz innych przepisów o ochronie danych oraz polityk administratora w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość dotyczącą ochrony danych osobowych, realizowane poprzez:

-         zbieranie informacji w celu identyfikacji procesów przetwarzania;

-         analizowanie i sprawdzanie zgodności przetwarzania;

-         informowanie, doradzanie;

-         rekomendowanie określonych działań.

Szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania.

Przeprowadzenie audytów (sprawdzeń), zgodności przetwarzania danych osobowych z obowiązującymi przepisanymi prawa.

Udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie wykonania oceny skutków zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Współpraca z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.

Pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy przepisów prawa (RODO).

Prowadzenie w imieniu administratora danych „Rejestru czynności przetwarzania danych osobowych w Uniwersytecie Opolskim”.

Opracowanie dla Rektora sprawozdania z rocznej działalności IOD.

Wydawanie w imieniu administratora na wniosek kierowników jednostek organizacyjnych upoważnień do przetwarzania danych osobowych.

Prowadzenie ewidencji wydanych upoważnień.


clock
Godziny pracy
poniedziałek07:30 – 15:30
wtorek07:30 – 15:30
środa07:30 – 15:30
czwartek07:30 – 15:30
piątek07:30 – 15:30
główny specjalista
Zakres obowiązków:
  • koordynowanie działalności operacyjnej oraz reprezentacyjnej prorektora ds. nauki oraz prorektora ds. rozwoju i finansów
  • wstępna kontrola pod względem formalnym wszystkich dokumentów przedkładanych do podpisu prorektora ds. nauki oraz prorektora ds. rozwoju i finansów
  • gromadzenie dokumentacji potrzebnej do podjęcia decyzji oraz przekazywanie decyzji i postanowień prorektora ds. nauki oraz prorektora ds. rozwoju i finansów
  • przygotowywanie umów i rozliczanie kosztów finansowania postępowań o nadanie stopnia naukowego i tytułu naukowego pracownikom Uczelni przeprowadzanych w innych uczelniach lub instytutach naukowych 
  • koordynacja działań mających na celu poszerzanie kwalifikacji pracowników
clock
Godziny pracy
poniedziałek07:30 – 15:30
wtorek07:30 – 15:30
środa07:30 – 15:30
czwartek07:30 – 15:30
piątek07:30 – 15:30
radca prawny
Zakres obowiązków:

Wykładnia zewnętrznych i wewnętrznych aktów prawnych.

Występowanie w charakterze pełnomocnika Uniwersytetu w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi, w szczególności w sprawach z zakresu prawa pracy, ustawy Prawo zamówień publicznych.

Uczestniczenie w prowadzonych przez Uniwersytet rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza umów długoterminowych, nietypowych lub o znacznej wartości.

Nadzór prawny nad egzekucją należności Uniwersytetu, w tym instruktaż w zakresie przygotowania dokumentacji prawnej.

Udzielanie opinii prawnych, porad prawnych, wyjaśnień i rekomendacji dotyczących obowiązującego stanu prawnego oraz w bieżących sprawach dotyczących funkcjonowania Uniwersytetu wymagających wsparcia prawnego.

Opracowywanie we współpracy z właściwymi jednostkami, projektów i wzorów umów zawieranych przez Uniwersytet, projektów i wzorów decyzji administracyjnych.

Opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów zawieranych przez Uniwersytet oraz projektów decyzji administracyjnych oraz innych dokumentów wymagających wsparcia prawnego.

Wsparcie formalno-prawne przy przygotowywaniu odpowiedzi na pytania oferentów w zakresie zastosowanych zapisów wzorów umów publikowanych przy ogłaszaniu postępowań publicznych.

Prowadzenie windykacji sądowej.


clock
Godziny pracy
wtorek08:00 – 15:00
środa08:00 – 15:00
starszy specjalista
Zakres obowiązków:

Obsługa procesu windykacji należności Uniwersytetu Opolskiego, w zakresie spraw wpływających do Zespołu Obsługi Prawnej.

Obsługa kancelaryjna Zespołu Obsługi Prawnej.

Obsługa radców prawnych w zakresie prowadzonych postępowań sądowych, sądowo-administracyjnych oraz obsługi prawnej w Uniwersytecie.

Gromadzenie, udostępnianie i archiwizacja dokumentów związanych ze sprawami prowadzonymi przez Zespół Obsługi prawnej, z wyłączeniem dokumentów związanych z pełnomocnictwami i legislacją.

Prowadzenie rejestru spraw przekazanych Zespołowi Obsługi Prawnej do windykacji.

Przygotowywanie projektów pism procesowych i innych pism niezbędnych do należytej realizacji procesu windykacji.

Doręczanie korespondencji bezpośrednio do adresatów (sądy powszechne, komornicy sądowi, organy administracji publicznej) na terenie Miasta Opola oraz odbieranie korespondencji od tych podmiotów.

clock
Godziny pracy
wtorek07:00 – 15:00
środa07:00 – 15:00
czwartek07:00 – 15:00
radca prawny
Sprawowane funkcje:
Pełnomocnik Rektora ds. dostępu do informacji publicznej

Zapewnienie zgodności formalno-prawnej procesu udzielania informacji publicznej przez organy i jednostki organizacyjne Uniwersytetu Opolskiego – zgodnie z wymogami wynikającymi z ustawy z dnia 6 września 2001 o dostępie do informacji publicznej, w tym:

- rozeznanie zapytań;

- przygotowywanie odpowiedzi na podstawie informacji pozyskanych z jednostek merytorycznych UO;

- rozpatrywanie kwestii spornych w ww. temacie.


Zakres obowiązków:

Wykładnia zewnętrznych i wewnętrznych aktów prawnych.

Występowanie w charakterze pełnomocnika Uniwersytetu w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi, w szczególności w sprawach z zakresu prawa pracy, ustawy Prawo zamówień publicznych.

Uczestniczenie w prowadzonych przez Uniwersytet rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza umów długoterminowych, nietypowych lub o znacznej wartości.

Nadzór prawny nad egzekucją należności Uniwersytetu, w tym instruktaż w zakresie przygotowania dokumentacji prawnej.

Udzielanie opinii prawnych, porad prawnych, wyjaśnień i rekomendacji dotyczących obowiązującego stanu prawnego oraz w bieżących sprawach dotyczących funkcjonowania Uniwersytetu wymagających wsparcia prawnego.

Opracowywanie we współpracy z właściwymi jednostkami, projektów i wzorów umów zawieranych przez Uniwersytet, projektów i wzorów decyzji administracyjnych.

Opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów zawieranych przez Uniwersytet oraz projektów decyzji administracyjnych oraz innych dokumentów wymagających wsparcia prawnego.

Wsparcie formalno-prawne przy przygotowywaniu odpowiedzi na pytania oferentów w zakresie zastosowanych zapisów wzorów umów publikowanych przy ogłaszaniu postępowań publicznych.

Prowadzenie windykacji sądowej.


clock
Godziny pracy
poniedziałek07:00 – 15:00
wtorek07:00 – 15:00
środa07:00 – 15:00
czwartek07:00 – 15:00
piątek07:00 – 15:00
audytor wewnętrzny
Zakres obowiązków:

Wspieranie Rektora w realizacji celów i zadań poprzez systematyczną ocenę kontroli zarządczej, w wyniku której rektor uzyskuje obiektywną i niezależną ocenę adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w Uczelni.

Ocena ogółu działań podejmowanych w procesie kontroli zarządczej przez kierowników jednostek podległych Rektorowi oraz kierowników jednostek organizacyjnych Uczelni dla zapewnienia realizacji celów i zadań pod kątem zgodności z prawem oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działalności, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów, etycznego postępowania, efektywności i skuteczności przepływu informacji, zarządzania ryzykiem.

Ocena adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej.

Opracowanie rocznego planu audytu na podstawie analizy ryzyka.

Wykonywanie zadań o charakterze zapewniającym, czynności doradczych i sprawdzających oraz zadań poza planem audytu na zlecenie Rektora.

Sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań zapewniających i przedstawianie ich audytowanym i Rektorowi.

Monitorowanie realizacji zaleceń poaudytowych.

Udział w komisjach i innych ciałach kolegialnych w zakresie określonym przez Rektora lub kanclerza.

Prowadzenie audytu zleconego zgodnie z założeniami lub programem przekazanym przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Ministra Finansów.

Podejmowanie, na zlecenie albo z własnej inicjatywy, czynności doradczych w zakresie uzgodnionym z Rektorem lub kanclerzem.

Powoływanie, w uzasadnionych przypadkach, rzeczoznawcy w celu wykonania czynności wymagających specjalistycznej wiedzy i umiejętności niezbędnych do poprawnej realizacji zadania audytowego.


starszy specjalista
Zakres obowiązków:

Opracowywanie i aktualizowanie „Planu operacyjnego funkcjonowania Uniwersytetu Opolskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” oraz dokumentów pomocniczych z nim związanych.

Opracowanie rocznego „Planu szkolenia obronnego Uniwersytetu Opolskiego”, przygotowanie i przechowywanie dokumentacji szkoleniowej szkolenia obronnego.

Organizowanie i współuczestniczenie w szkoleniu kierowniczej kadry Uczelni w tym prowadzenie zajęć szkoleniowych – zgodnie z decyzją Rektora, prowadzenie szkolenia obsady Stałego Dyżuru, oraz treningów uruchamiania Stałego Dyżuru UO.

Udział w ćwiczeniach, treningach i szkoleniach, dla pracowników do spraw obronnych prowadzonych na szczeblu ministerstwa.

Opracowanie „Informacji dotyczących pozamilitarnych przygotowań obronnych Uniwersytetu Opolskiego” za ubiegły rok kalendarzowy wraz z dokumentami uzupełniającymi.

clock
Godziny pracy
poniedziałek07:30 – 13:30
wtorek07:30 – 13:30
środa07:30 – 13:30
czwartek07:30 – 13:30
piątek07:30 – 13:30
starszy specjalista
Zakres obowiązków:

Koordynowanie działalności operacyjnej oraz reprezentacyjnej prorektor ds. kształcenia oraz prorektor ds. studentów.

Wstępna kontrola pod względem formalnym dokumentów przedkładanych do podpisu prorektorom ds. kształcenia i ds. studentów.

Gromadzenie dokumentacji potrzebnej do podjęcia decyzji oraz przekazywanie decyzji i postanowień prorektorów ds. kształcenia i ds. studentów zainteresowanym.

Przygotowywanie decyzji studenckich i doktoranckich wydawanych przez władze rektorskie;

Prowadzenie rejestru skarg i wniosków w sprawach dotyczących studentów Uczelni i przygotowywanie sprawozdania w tym zakresie.

Obsługa kancelaryjna Rektoratu.

clock
Godziny pracy
poniedziałek12:30 – 15:30
wtorek12:30 – 15:30
środa12:30 – 15:30
czwartek12:30 – 15:30
piątek12:30 – 15:30
radca prawny
Sprawowane funkcje:
Koordynator

Pełni funkcję koordynatora radców prawnych zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych.

Zakres obowiązków:

Wykładnia zewnętrznych i wewnętrznych aktów prawnych.

Występowanie w charakterze pełnomocnika Uniwersytetu w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi, w szczególności w sprawach z zakresu prawa pracy, ustawy Prawo zamówień publicznych.

Uczestniczenie w prowadzonych przez Uniwersytet rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza umów długoterminowych, nietypowych lub o znacznej wartości.

Nadzór prawny nad egzekucją należności Uniwersytetu, w tym instruktaż w zakresie przygotowania dokumentacji prawnej.

Udzielanie opinii prawnych, porad prawnych, wyjaśnień i rekomendacji dotyczących obowiązującego stanu prawnego oraz w bieżących sprawach dotyczących funkcjonowania Uniwersytetu wymagających wsparcia prawnego.

Opracowywanie we współpracy z właściwymi jednostkami, projektów i wzorów umów zawieranych przez Uniwersytet, projektów i wzorów decyzji administracyjnych.

Opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów zawieranych przez Uniwersytet oraz projektów decyzji administracyjnych oraz innych dokumentów wymagających wsparcia prawnego.

Wsparcie formalno-prawne przy przygotowywaniu odpowiedzi na pytania oferentów w zakresie zastosowanych zapisów wzorów umów publikowanych przy ogłaszaniu postępowań publicznych.

Prowadzenie windykacji sądowej.

clock
Godziny pracy
poniedziałek08:00 – 15:30
czwartek08:00 – 15:30
piątek08:00 – 15:30
specjalista
Zakres obowiązków:

Obsługa Monitora UO (systemu wewnętrznych aktów prawnych Uniwersytetu) – zamieszczanie aktów prawnych na stronie www, redagowanie aktów prawnych zgodnie z zasadami legislacji itp.

Gromadzenie, udostępnianie i archiwizacja wewnętrznych aktów prawnych Uniwersytetu.

Prowadzenie postępowań związanych z udzielaniem przez Rektora Uniwersytetu pełnomocnictw i upoważnień, w tym ich archiwizacja oraz prowadzenie rejestru.

Obsługa kancelaryjna Zespołu Obsługi Prawnej.

Prowadzenie korespondencji z jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu oraz podmiotami zewnętrznymi.

Redagowanie prostych pism procesowych.

Obsługa radców prawnych w zakresie prowadzonych postępowań sądowych, sądowo-administracyjnych oraz obsługi prawnej w Uniwersytecie.

clock
Godziny pracy
poniedziałek07:00 – 15:00
wtorek07:00 – 15:00
środa07:00 – 15:00
czwartek07:00 – 15:00
piątek07:00 – 15:00
starszy specjalista
Sprawowane funkcje:
Pełnomocnik Rektora ds. ochrony informacji niejawnych Uniwersytetu Opolskiego

1)    prowadzenie kancelarii informacji niejawnej;

2)    rejestrowanie, przechowywanie, nadzór nad obiegiem i wydawanie dokumentów niejawnych uprawnionym osobom;

3)    zapewnienie ochrony informacji niejawnych;

4)    kontrola przestrzegania właściwego oznaczania rejestrowania dokumentów przez wykonawców;

5)    prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom


Zakres obowiązków:

Opracowanie i uzgodnienie z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Opola oraz aktualizacja dokumentacji związanej z realizacją zadań w zakresie obrony cywilnej i wymaganej sprawozdawczości w tym zakresie.

Szkolenie z zakresu ochrony ludności dla pracowników Uniwersytetu Opolskiego.

Współdziałanie z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Opola z zakresie sytuacji kryzysowych, realizacja zadań określonych w „Regulaminie organizacji pracy w sieci radiowej na terenie miasta Opola” Szefa Obrony Cywilnej – Prezydenta Miasta Opola.

Planowanie i realizacja przedsięwzięć związanych z ochroną zabytków na terenie Uniwersytetu Opolskiego – coroczna informacja do Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i Miejskiego Konserwatora Zabytków o stanie zabytków ruchomych UO.

Udział w treningach elementów SWA ( System Wykrywania i Alarmowania ) i SWO ( System wczesnego ostrzegania i alarmowania ) miasta Opola.

Przejdź do treści