Pracownik
główny specjalista
Zakres obowiązków:

Informowanie administratora, oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów Unii, ustawy o ochronie danych osobowych i innych przepisów prawa o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie. Obejmuje m. innymi zagadnienia związane z:

-         zgłaszaniem organowi nadzorczemu naruszeń ochrony danych;

-         zawiadamianiem osoby, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych;

-         stosowaniem środków fizycznej ochrony danych z uwzględnieniem ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze;

-         spełnieniem obowiązku informacyjnego;

-         zawieraniem umów powierzenia danych osobowych.

Monitorowanie przestrzegania RODO oraz innych przepisów o ochronie danych oraz polityk administratora w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość dotyczącą ochrony danych osobowych, realizowane poprzez:

-         zbieranie informacji w celu identyfikacji procesów przetwarzania;

-         analizowanie i sprawdzanie zgodności przetwarzania;

-         informowanie, doradzanie;

-         rekomendowanie określonych działań.

Szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania.

Przeprowadzenie audytów (sprawdzeń), zgodności przetwarzania danych osobowych z obowiązującymi przepisanymi prawa.

Udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie wykonania oceny skutków zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Współpraca z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.

Pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy przepisów prawa (RODO).

Prowadzenie w imieniu administratora danych „Rejestru czynności przetwarzania danych osobowych w Uniwersytecie Opolskim”.

Opracowanie dla Rektora sprawozdania z rocznej działalności IOD.

Wydawanie w imieniu administratora na wniosek kierowników jednostek organizacyjnych upoważnień do przetwarzania danych osobowych.

Prowadzenie ewidencji wydanych upoważnień.


clock
Godziny pracy
poniedziałek07:30 – 15:30
wtorek07:30 – 15:30
środa07:30 – 15:30
czwartek07:30 – 15:30
piątek07:30 – 15:30
Przejdź do treści